sales-marketeer ONLINE EVENT MELD JE GRATIS AAN > Powered by LEAD GENERATION NA COVID-19    23 juni 2021    Live-stream

Corona en de impact op leadgeneratie

 

COVID-19 heeft het leadgeneratieproces behoorlijk veranderd. Het koop- en oriëntatiegedrag, zeker binnen B2B, is niet meer hetzelfde. Leadgeneratie is uitdagender geworden en sales komt bij prospects moeilijker aan tafel.

Van belang is dat bedrijven hun huidige leadgeneratie gaan aanpassen aan de veranderende informatiebehoefte van klanten. Maar hoe doe je dat? Wat zijn succesvolle manieren? En hoe zorg je ervoor dat de funnel voor 2021 goed gevuld blijft? Allemaal vragen waar we tijdens dit leadgeneratie-event aandacht aan zullen besteden. Update in één middag je leadgeneratie kennis.

Immers, zonder leads geen sales. Want onthoud dat er na een crisis altijd een periode van herstel volgt. Als sales is het de taak om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf er klaar voor is om daarvan te profiteren!

Hans Molenaar
Hans Molenaar
Beeckestijn Business School

Wat zijn de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van leadgeneratie anno 2021? En met welke 3 leadgeneratie marketing hacks moet je nu zeker aan de slag. In een halfuur ben je weer helemaal up-to-date en kun je direct aan de slag met interessante tips en trics.

Na deze sessie heb je weer voldoende inspiratie om in 2021 om je leadgeneratieproces aan te passen aan de sterk veranderende informatiebehoefte van prospects.

ronald-bottema
Ronald Bottema
Salesmarketeer

Door Covid-19 werken we thuis. Dit heeft een groot effect op outbound leadgeneratie. Recepties van bedrijven zijn dicht, agenda’s niet toegankelijk, policies zitten in de weg. De telefonische gesprekken nemen af, maar de gesprekken die je hebt, moeten van hoge kwaliteit zijn. Digital first is de nieuwe outbound route en met insight selling maak je het onderscheid.

Een goed gebruik van data en tools is cruciaal geworden voor een goede voorbereiding of als kansvergroting als je werkt met account profile ratings en buyer intent. Ook de engagement strategie wordt anders. We werken met meer tools in verschillende engagement sequences in verschillende kanalen. Dit doet een beroep op vaardigheden zoals analyseren en deduceren, effectieve teksten schijven, value driven calling en multi-tasking. Outbound Marketing en Business Development schuiven op deze wijze in elkaar.

We laten je zien hoe SAP en Evidos hun business development organisatie inrichten, databronnen en toolsets aanpassen en de vaardigheden van business devlopers laten trainen om hun leads en conversie op niveau te houden.

E-mailadressen huren voor Lead Generation levert nog maar zelden een positief ROI op. De echte kans ligt bij het feit dat veel organisaties niet genoeg aandacht besteden aan het opvolgen van leads. De oplossing is e-mailmarketing, een van de meest effectieve manieren om de boodschap bij de ontvanger te krijgen. E-mail is dan ook onmisbaar in een 'lead nurturing' programma. Hierbij draait het erom dat de leads content ontvangen die relevant, gepersonaliseerd en gericht is op hun informatiebehoefte.
Michael Straathof laat in zijn sessie zien hoe je met behulp van e-mail meer haalt uit het gehele sales proces, met tips die je de volgende dag al kunt inzetten!

11.50 - 12.30 uur

Leadgeneratie B2B Case

In deze sessie gaan we een award-winning leadgeneratie case presenteren. We zijn nog bezig met twee steengoede, innovatieve en leerzame cases. Binnenkort hoor je welke.

In de laatste 15 minuten krijg je de kans om vragen te stellen en advies te vragen aan 3 doorgewinterde leadgeneratie experts. Een unieke mogelijkheid om hele specifieke vragen te stellen waar je nu mee worstelt.