leadscope ONLINE EVENT MELD JE GRATIS AAN > Powered by LEAD GENERATION NA COVID-19    23 juni 2021    Live-stream

Corona en de impact op leadgeneratie

 

COVID-19 heeft het leadgeneratieproces behoorlijk veranderd. Het koop- en oriëntatiegedrag, zeker binnen B2B, is niet meer hetzelfde. Leadgeneratie is uitdagender geworden en sales komt bij prospects moeilijker aan tafel.

Van belang is dat bedrijven hun huidige leadgeneratie gaan aanpassen aan de veranderende informatiebehoefte van klanten. Maar hoe doe je dat? Wat zijn succesvolle manieren? En hoe zorg je ervoor dat de funnel voor 2021 goed gevuld blijft? Allemaal vragen waar we tijdens dit leadgeneratie-event aandacht aan zullen besteden. Update in één middag je leadgeneratie kennis.

Immers, zonder leads geen sales. Want onthoud dat er na een crisis altijd een periode van herstel volgt. Als sales is het de taak om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf er klaar voor is om daarvan te profiteren!

Onze sprekers

ronald-bottema
Ronald Bottema
Oprichter bij Salesmarketeer

Ronald is oprichter van Salesmarketeer. Salesmarketeer levert Professionals en business development vaardigheidstrainingen aan ICT bedrijven in de Benelux van start-up tot enterprise accounts. Voor veel starters in business development is de Salesmarketeer bootcamp training een standaard onderdeel geworden van hun onboarding

Ronald Bottema
Oprichter bij Salesmarketeer
Dennis Sanchez
Dennis Sanchez
Creatief Strateeg bij T-Mobile Nederland

Van prachtige campagnes tot creatieve tweetjes, content marketing tot performance ads. Social stroomt door Dennis zijn aderen. Hij is Creatief Strateeg bij T-Mobile en sinds 4 jaar ook actief als ondernemer met Divergent Agency. Door de verschillende klanten die hij met zijn online marketing agency bedient, weet hij als geen ander wat er op dit moment het beste werkt op social. Hij heeft altijd hoge energie en een goed verhaal dus dat belooft wat!

Dennis Sanchez
Creatief Strateeg bij T-Mobile Nederland
Hans Molenaar
Hans Molenaar
Directeur Beeckestijn Business School

Hans is oprichter en directeur van Beeckestijn Business School. Daarnaast is hij als ondernemer actief in recreatief vastgoed en in een aantal startups. Hij is voorzitter van de PIM Marketing Literatuurprijs en Marketing Scriptieprijs. Hans is jouw gastheer tijdens het event 'De toekomst van Cititzen Engagement'.

Hans Molenaar
Directeur Beeckestijn Business School
Frans Appel
Frans Appels
Managing partner bij Leadscope

Frans is oprichter en directeur van het digital marketingbureaus Netprofiler en Leadscope. Samen met meer dan 100 collega’s ondersteunt Frans meer dan 200 bedrijven in de B2B en B2C met meten en verbeteren van online campagnes en website resultaten. Frans is een ervaren spreker op het gebied van online marketing, leadgeneratie, web analytics en conversie optimalisatie.

Frans Appels
Managing partner bij Leadscope
Hans Molenaar
Hans Molenaar
Beeckestijn Business School

Wat zijn de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van leadgeneratie anno 2021? Welke uitdagingen voor leadgeneratie in 2021 moet elke B2B marketeer scherp op het netvlies moet hebben? Hoe kun je met account based marketing de kwaliteit van leads fors verhogen? En welke 3 leadgeneratie hacks en technologieën moet je nu zeker eens uit gaan proberen.
In een halfuur ben je weer helemaal up-to-date en kun je direct aan de slag met interessante tips en trics. Na deze sessie heb je weer voldoende inspiratie om in 2021 om je leadgeneratieproces aan te passen aan de sterk veranderende informatiebehoefte van prospects.

ronald-bottema
Ronald Bottema
Salesmarketeer

Door Covid-19 werken we thuis. Dit heeft een groot effect op outbound leadgeneratie. Recepties van bedrijven zijn dicht, agenda’s niet toegankelijk, policies zitten in de weg. De telefonische gesprekken nemen af, maar de gesprekken die je hebt, moeten van hoge kwaliteit zijn. Digital first is de nieuwe outbound route en met insight selling maak je het onderscheid.

Een goed gebruik van data en tools is cruciaal geworden voor een goede voorbereiding of als kansvergroting als je werkt met account profile ratings en buyer intent. Ook de engagement strategie wordt anders. We werken met meer tools in verschillende engagement sequences in verschillende kanalen. Dit doet een beroep op vaardigheden zoals analyseren en deduceren, effectieve teksten schijven, value driven calling en multi-tasking. Outbound Marketing en Business Development schuiven op deze wijze in elkaar.

We laten je zien hoe SAP en Evidos hun business development organisatie inrichten, databronnen en toolsets aanpassen en de vaardigheden van business devlopers laten trainen om hun leads en conversie op niveau te houden.

Frans Appel
Frans Appels
Leadscope

Frans neemt je mee in de online marketing uitdagingen die vaak bij B2B organisaties voorbijkomen en hoe je hier een succesvol online leadgeneratie programma voor kan opzetten. Op basis van het 5-drivermodel voor leadgeneratie laat hij aan de hand van aansprekende praktijkcases zien welke tactieken goed werken en succesvol kunnen worden ingezet. Onderwerpen die naar voren komen zijn:

• Hoe zet je een succesvol online lead generatie experiment op?
• Wat zijn de grootste bottlenecks in het leadgeneratieproces?
• Welke marketing tactieken werken nu echt bij de B2B?
• Wat zijn leerzame leadgeneratie cases?

Dennis Sanchez
Dennis Sanchez
T-Mobile Nederland

De gevestigde social platformen gaan achteruit in organisch bereik. Dit betekent dus dat het steeds lastiger wordt om je volgers te bereiken, laat staan een nieuwe doelgroep. Daarnaast worden de kosten voor advertising steeds hoger waardoor je ROI of ROAS keldert.

Tijdens deze sessie ga ik je leren hoe je meer waarde creëert voor je klanten zowel als voor je bedrijf. Hoe je door middel van Lead Gen niet meer afhankelijk bent van het onvoorspelbare bereik van organische content of je portemonnee leeg getrokken wordt door de stijgende prijs van social ads. In een live demo laat Dennis je direct zien hoe je leads op LinkedIn genereerd en welke tools je allemaal kan inzetten.

Ben jij een social media marketeer of advertising specialist? Dan zal dit hoe dan ook waardevol voor je zijn!

In de laatste 15 minuten krijg je de kans om vragen te stellen en advies te vragen aan 3 doorgewinterde leadgeneratie experts. Een unieke mogelijkheid om hele specifieke vragen te stellen waar je nu mee worstelt.