ONLINE EVENT DE TOEKOMST MELD JE GRATIS AAN > Powered by VAN CITIZEN ENGAGEMENT    16 februari 2021    Live-stream

Wat houdt Citizen Engagement precies in en waarom doet ’t ertoe?

 

Citizen Engagement oftewel burgerbetrokkenheid vormt de kern van democratie. Het heeft dan ook alles te maken met interactie met de overheid. Gelukkig zien we in de afgelopen jaren dat het nut en de noodzaak van het betrekken van burgers bij besluitvormingsprocessen ook steeds meer wordt ingezien door het publieke bestuur. En wat we nu in coronatijd zien is dat er een toenemende behoefte is van/aan burgerbetrokkenheid richting de digitale kanalen.

Tijdens dit event leer je meer over burgerbetrokkenheid en hoe je dit zo goed mogelijk kunt inzetten om zo effectief mogelijke ontwikkelingsresultaten te bereiken. Wat houdt Citizen Engagement precies in en waarom doet ’t ertoe? Welke rol kunnen burgers spelen bij het actief vormgeven van openbaar beleid? Aan de hand van voorbeelden geven we je mee hoe en waarom je met het betrekken van burgers de openbare dienstverlening kunt verbeteren en welke impact het heeft op recente innovaties in informatie- en communicatietechnologie, zoals de rol van data, AI en Social Media.

Onze sprekers

Jan Brouwer
Jan Brouwer
Business Group lead Dynamics bij Microsoft

Jan heeft als achtergrond Bedrijfskunde op de Erasmus Universiteit en Landbouw Techniek aan Het Van Hall instituut. Na een periode bij een Microsoft partner in de zorg waarvan de laatste 2 jaar als Sales Manager, werkt Jan nu al meer dan 13 jr bij Microsoft. Gestart als marketing manager en nu in de functie van Business Group lead Dynamics.

Jan Brouwer
Business Group lead Dynamics bij Microsoft
Danny Steigerwald
Danny Steigerwald
Partner Manager bij OBI4wan

Danny Steigerwald is sinds de oprichting in 2011 werkzaam bij OBI4wan. Na eerst werkzaam te zijn geweest als Sr. Sales Consultant, is hij nu als Partner Manager verantwoordelijk voor alle indirecte verkoopkanalen voor social media monitoring en webcare. Danny geeft graag en regelmatig presentaties en workshops over social media en online marketing.

Danny Steigerwald
Partner Manager bij OBI4wan
Eva van Genuchten
Eva van Genuchten
Strategic Designer bij Suit-case

Eva heeft, na haar studie Strategic Product Design bij de TU Delft, helemaal haar draai gevonden bij Suit-case. Zij helpen organisaties om transities en veranderingen door te maken die bijdragen aan een betere wereld. Met als drive: de wereld een stukje duurzamer en beter te maken.

Eva van Genuchten
Strategic Designer bij Suit-case
Frank Faber
Frank Faber
Consultant klant- en ervaringsonderzoek

Frank Faber is econoom, met een carrière in het onderwijs en de publieke sector. Hij heeft zich gespecialiseerd in de bedrijfsvoering van overheidsorganisaties en in de publieke dienstverlening. Zijn overtuiging: elke publieke organisatie dient de beleidsterm 'klantgerichtheid' concreet te maken en te vertalen in voor klanten herkenbare kwaliteit.

Frank Faber
Consultant klant- en ervaringsonderzoek
Hans Molenaar
Hans Molenaar
Directeur Beeckestijn Business School

Hans Molenaar is oprichter en directeur van Beeckestijn Business School. Daarnaast is hij als ondernemer actief in recreatief vastgoed en in een aantal startups. Hij is voorzitter van de PIM Marketing Literatuurprijs en Marketing Scriptieprijs. Hans is jouw gastheer tijdens het event 'De toekomst van Cititzen Engagement'.

Hans Molenaar
Directeur Beeckestijn Business School
Hans Molenaar
Hans Molenaar
Beeckestijn Business School

Als gastheer daagt Hans Molenaar de sprekers uit hun inzichten en ervaringen te delen en staat stil bij de belangrijkste 3 trends op het gebied van 'citizen engagement' voor 2021! Hans laat ons beseffen dat juist in de publieke dienstverlening 'customer engagement' een strategisch onderdeel is van de bedrijfsvoering.

Frank Faber
Frank Faber
Econoom

Frank weet als geen ander dat overheden beter en goedkoper kunnen werken! Essentieel daarbij is het gebruikersperspectief als uitgangspunt voor het inrichten van de dienstverleningsprocessen. Frank heeft hier niet alleen een boek over geschreven; ‘Klantgericht reilen en zeilen’, met als ondertitel: betere publieke dienstverlening als aanjager voor kostenbesparingen. Hij heeft hier verschillende organisaties ook bij geholpen. Hoe je dit als publieke dienstverlener kunt oppakken en welke randvoorwaarden hier aan ten grondslag liggen, legt Frank ons haarfijn uit. Frank geeft je richtlijnen en insights om niet alleen de dienstverlening te kunnen verbeteren, maar ook nog eens kostenbesparingen te realiseren. Bijzonder aspect, dat werkt aan de hand van ‘commerciële methoden’ die met een geringe aanpassing voor de publieke sector toepasbaar zijn.

Jan Brouwer
Jan Brouwer
Microsoft

Jan Brouwer geeft een beeld op welke wijze Microsoft met haar nieuwe technologie de lokale overheid wil voorzien van een betere interactie en participatie met de burger. Microsoft heeft veel ervaring opgedaan in het bedrijfsleven als het gaat om het aangaan van relaties van klanten. Het engagement van citizens heeft andere kenmerken maar ook veel overeenkomsten.

Inmiddels zijn er met name in de Verenigde Staten al veel ervaringen opgedaan om de Citizen Engagement meer vorm te geven met de nieuwe technologie. De bestuurlijke vorm in de Verenigde Staten is weliswaar anders maar de wens naar een goede communicatie en betrokkenheid tussen bestuur en burger speelt ook In Nederland.

Alicia-Berkvens
Alicia Berkvens

We zitten in deze tijd vele uren achter een beeldscherm in een niet altijd ergo-dynamische houding. Hoe blijf je ‘in beweging’ zowel fysiek als geestelijk. Keuze uit verschillende lessen; een interactieve online yogasessie.

Danny Steigerwald
Danny Steigerwald
Obi4wan

Het automatiseren van klantcontact is een wens voor veel organisaties. Met de komst van Social Media als klantcontactkanaal is het volume aan vragen toegenomen en kom je als organisatie dichter bij de maatschappij/je klanten te staan.

Hoe verwerk je deze volumes aan vragen? Hoe zet je chatbots correct in om deze volumes sneller en vooral goed af te handelen? Met als onderliggende doelstellingen: het realiseren van kostenbesparingen, een hogere medewerkerstevredenheid en een verhoging van de customer engagement!

Hans Molenaar
Hans Molenaar
Beeckestijn Business School

Tijdens de laatste 15 minuten krijgen alle deelnemers de kans vragen te stellen aan de sprekers gehost door Hans Molenaar. Afsluitend zorg Hans Molenaar voor een pakkende wrap-up van alle presentaties.

De toekomst van Citizen Engagement (in de publieke sector) is powered by

businessbase
Microsoft