het-ondernemersbelang Customer Experience in B2B Meld je nu aan > Powered by    26 november 2021    Landgoed Leusderend

Customer Experience (CX) is voor veel B2B marketeers in Europa en Noord Amerika inmiddels een topprioriteit volgens recent onderzoek van B2B International. Maar liefst 54% zegt dat customer experience en loyalty de belangrijkste focus is in hun marketingstrategie. De laatste jaren is het aantal personen in de decision making unit gegroeid en dat maakt het managen van klantbeleving nog wat complexer.

Hoe gaan succesvolle organisaties hiermee om? En wat zijn nu belangrijke verschillen tussen CX in B2C versus B2B? Hoe zet je customer experience binnen jouw organisatie goed op de kaart? Dit zijn onderwerpen die tijdens dit event aan de orde komen met leerzame voorbeelden en cases.

Onze sprekers

Kees Kerkvliet
Kees Kerkvliet
Managing Director TOTE-M

Kees is Managing Director bij TOTE-M en richt zich dagelijks op het optimaliseren van klantinteracties en klantbeleving. Gedreven door de missie: het creëren, faciliteren en borgen van Waardevolle Ontmoetingen, springt hij iedere morgen weer met enthousiasme uit zijn bed om Nederland iedere dag weer een beetje klantgerichter te maken!

Kees Kerkvliet
Managing Director TOTE-M
Sonja-stalfoort-
Sonja Stalfoort
Eigenaar PuurKlant

Sonja is expert in klantbeleving en inspireert en begeleidt – als spreker, trainer en consultant – organisaties in het realiseren van een optimale verbinding tussen de klant en de organisatie. Zij is auteur van het boek “De klant-energieke organisatie”. Daarnaast is zij kerndocent bij Beeckestijn Business School.

Sonja Stalfoort
Eigenaar PuurKlant
Hans Molenaar
Hans Molenaar
Directeur Beeckestijn Business School

Hans is oprichter en directeur van Beeckestijn Business School. Daarnaast is hij als ondernemer actief in recreatief vastgoed en in een aantal startups. Hij is voorzitter van de PIM Marketing Literatuurprijs en Marketing Scriptieprijs. Hans is jouw gastheer tijdens het event 'Customer Experience in B2B'.

Hans Molenaar
Directeur Beeckestijn Business School
dirk-stevens
Dirk Stevens
Customer Success Manager bij Kinly

Aanpakken, geloven in je eigen visie en lekker eigenwijs blijven zijn kernwaarden die me van een eenvoudige baan als winkelmedewerker hebben gebracht naar customer success manager bij een globale top 3 speler in de wereld van video-communicatie. Hier heb ik mede onze CSM en inmiddels CX diensten gevormd en gebracht waar het nu staat. Met deze nieuwe stap in CX is het tijd voor een nieuwe koers bij Kinly!

Dirk Stevens
Customer Success Manager bij Kinly
anders-jansens
Anders Jansen
Partner bij flowresulting

Anders is partner bij flowresulting en adviseert bedrijven op het gebied van marketingstrategie, loyaliteitsstrategie, service innovatie en onderscheidende klantbeleving. Hij helpt bedrijven te kiezen wie ze willen zijn voor welke klanten.

Anders Jansen
Partner bij flowresulting
09.00 – 09.15 uur

Sonja-stalfoort-
Sonja Stalfoort
Eigenaar PuurKlant

Tijdens deze masterclass word je meegenomen in de laatste trends en ontwikkelingen op CX en hoe je deze op een pragmatische wijze kunt integreren in jouw organisatie. Customer experience is allang niet meer van marketing of communicatie alleen, het is van de hele organisatie. Om succesvol te zijn in CX moet de gehele organisatie op de juiste wijze met elkaar zijn verbonden.

Hoe organiseer je een integrale CX-aanpak en kun je tegelijkertijd de snel veranderende klantbehoefte bijhouden? Door een klant-energieke organisatie te worden. Dit zijn organisaties die energie uit klantfeedback weten te winnen en hiermee medewerkers inspireren, meer tevreden klanten genereren en toekomstbestendig ondernemen. Aan de hand van een stroomschema wordt duidelijk hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden en je CX succesvol kunt realiseren.

Kees Kerkvliet
Kees Kerkvliet
Managing Director TOTE-M

Hoe zorg je ervoor dat je een totale klantbeleving creëert die consistent is over alle kanalen, in alle subjourneys, en in alle touchpoints? Een beleving die matcht met de behoeften van je klant en overal hetzelfde merkgevoel uitdraagt? Er bestaat niet één customer journey en niet alleen medewerkers met direct klantcontact hebben invloed op de Customer Experience, maar mensen verspreid over de hele organisatie.

Met de CX Design Principles, heb je een instrument dat je hierbij helpt. Het is een set van richtlijnen die houvast geeft en je helpt een consistente beleving te creëren en te waarborgen. Juist als er zoveel verschillende mensen of teams bezig zijn met bepaalde journeys of onderdelen van de klantbeleving. Hoe je deze concreet kunt toepassen en welke voordelen dit met zich mee brengt, dat vertelt Kees Kerkvliet je aan de hand van een aantal cases.

10.45 – 11.00 uur

11.00 – 11.45 uur

High tech én high touch

anders-jansens
Anders Jansen
Partner bij flowresulting

Hoe geef je de klant ook in een digitale omgeving een persoonlijke ‘dichtbij’ ervaring? Klanten willen geen trade off tussen 24/7 beschikbare superieure technologie enerzijds en persoonlijke beleving anderzijds. Klanten willen high tech én high touch. Dus…how to humanize digital? En vooral ook: hoe zorg je dat digitaliseren niet een veredelde efficiency-operatie wordt die dienstverlening alleen maar versobert en écht klantcontact vermindert?

Aan de hand van concrete voorbeelden en cases van o.a. Volkswagen bedrijfswagens, Interpolis Zakelijk, Kingspan, Vodafone business laten we zien dat de werkelijkheid anders en veel mooier is. Digitaal maakt de kans op persoonlijke dienstverlening juist veel groter! Digitaal is de route naar onderscheidende dienstverlening in B2B en de basis om weer in contact te komen met je klanten om te bouwen aan een relatie. Tune in en doe mee!

dirk-stevens
Dirk Stevens
Customer Success Manager bij Kinly

Kinly is in essentie een technologiebedrijf gericht op Audiovisuele samenwerkingsmiddelen, diensten en support. De kansen op de markt nemen, net als het aantal concurrenten, hand over hand toe. En hoe maak je dan het verschil? Iedereen kan technologie verkopen, maar bij Kinly is dat ondergeschikt aan waar het echt over gaat; de mensen en hun ‘job-to-be-done’. De aanpak van Kinly is gericht op het succes van de klant. Immers, als mensen bij elkaar komen, gebeuren er geweldige dingen. Kinly brengt mensen samen om te creëren, innoveren en inspireren. Ongeacht tijd en locatie.

Dirk laat ons zien hoe hij de klantreis van hun B2B klanten heeft ontwikkeld. Van het verkopen van technologie tot het samenbrengen van mensen. Het zijn van een strategisch partner in plaats van leverancier.

Hij beantwoordt daarmee de vraag waarom technologie niet belangrijk is in deze technologische wereld.

Hans Molenaar
Hans Molenaar
Directeur Beeckestijn Business School

In de laatste 15 minuten krijg je de kans om vragen te stellen aan doorgewinterde Customer Experience in B2B experts. Een unieke mogelijkheid om hele specifieke vragen te stellen over de uitdagingen waar je nu mee worstelt.

Ticket Customer Experience in B2B Event
295
Exclusief BTWBESTEL TICKETS

Locatie

 

Op een uniek bosrijke locatie in het midden van het land ligt Landgoed Leusderend. Weg van alle drukte vormt het één van de meest inspirerende omgevingen van Nederland. En toch is Leusderend door de ligging direct aan de A28 uitstekend bereikbaar.

Adres

Landgoed 'Leusderend'
Leusderend 30
3832 RC Leusden

leusderend

Bereikbaarheid & OV